Ako sa nezblázniť z práce, keď jej nerozumiete

Autor: Lucia Turiničová | 16.2.2015 o 14:36 | (upravené 16.2.2015 o 15:51) Karma článku: 4,39 | Prečítané:  732x

Možno patríte medzi šťastných ľudí ako ja. Milujete svoju prácu, robíte to, čo vás baví, zároveň inšpiruje a posúva vpred, a dokonca máte šťastie na skvelých kolegov. Napriek tomu, že rozdané karty boli úplne iné, ako by som si predstavovala.

Mojím svetom je marketing. Milujem kozmetiku, zbožňujem módu, svet tanca a hudby. Všetko nádherné ženské veci, v ktorých je jasné, že by boli malinou pre moju prácu. Ale samozrejme život je niekedy úplne iný, ako si ho vysnívame či predstavujeme.

Pracujem už roky vo firme, ktorá je každou bunkou softvérová a plná 100% „ajťákov“. Verím, že niekde vonku sú ženy, ktoré IT svetu dokonale rozumejú a vo svojej hlave dokážu poskladať reťazce plné jednotiek a núl a všetko im to dáva zmysel.

Ja k nim však určite nepatrím. Keď počujem trojpísmenové skratky, mám pocit, že som v hlbokej jaskyni a slová vyvolávajú nezrozumiteľnú ozvenu. Pri niektorých prezentáciách zas rozumiem každému slovu, ale dokopy to absolútne nedáva zmysel. Keď som nedávno počula slovo Lollipop, jediné, čo mi napadlo, bola pesnička od Chordettes a ani náhodou som netušila, že sa bavíme o telefónoch. A aby toho nebolo málo, ponorila som sa do tohto sveta ešte viac a jedného z týchto pre mňa „nepochopiteľných ľudí“ som si aj vzala za zákonitého... Ach jaj...

Nuž, ale koniec horekovaniu, o tom tento článok nie je (iba trošku). Ako sa vôbec dá z týchto situácií vykorčuľovať? Kľudne vám to riešenie prezradím: urobte z toho výhodu. Čože? Výhodu z neznalosti? Poviete si, to je teda rada... Ale áno. Staňte sa testovacím králikom.

Komunikácia a marketing sú súčasťou každej aktivity, ktorú robíme. Správna komunikácia je kľúčová. Komu predávate svoje produkty a riešenia? Ďalším „ajťákom“? Možno... Ale okrem nich manažérom a riaditeľom, chcete aby o vás vedeli rôzne skupiny ľudí, budúci zamestnanci, a tiež sa snažíte vytvárať si pozitívny imidž medzi svojimi fanúšikmi. A ste si istí, že vám rozumejú? Podstrčte to testovaciemu králikovi. Mne :-).

Samozrejme, tiež sa veľa učím (dokonca ovládam už aj pár tých spomínaných trojpísmenových skratiek...). Bežne to robím tak, že počas prezentácie mám otvorenú moju kamošku wikinu a rovno tam hádžem mne nezrozumiteľne znejúce slová. Naučila som sa počúvať aj svojho muža, ktorý ma nadšením jemu vlastným dokáže obohatiť príslušnou dávkou vedomostí. Verte, nebolo to jednoduché, radšej by som robila iné veci... :-D.

A našla som si oblasť, ktorá ma mimoriadne fascinuje a viem, že na ňu ostatní vo firme nemajú čas, a preto v nej môžem excelovať. Mojou láskou sa stali „onlajny“ v akejkoľvek podobe. Či už postovanie na sociálnych sieťach (ak chcete, pozrite sa a komentujte, ako mi to zatiaľ ide napríklad na FB), vniknutie do sveta virálnych videí, či snaha spraviť raz zo seba výbornú blogerku (prepáčte, ešte som len na začiatku...).

Pre tých, ktorí čítajú len úvod a záver, mám krátke zhrnutie: Nenechajte sa znechutiť ničím, čomu v práci nerozumiete. Akákoľvek situácia, aj táto sa dá trochou vôle otočiť. Keď ju prijmete ako výzvu, po čase z nej urobíte svoju výhodu. A majte otvorené oči a uši. Určite narazíte na niečo, čo vás bude baviť a inšpirovať natoľko, že sa časom z vás stane expert.

Veľa šťastia...

Vaša lucia

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.


Už ste čítali?